59 Titel in Universität Innsbruck Fakultät für Technische Wissenschaften Arbeitsbereich für Angewandte Mechanik
On the optimal strategy of stochastic-based reliability assessment of railway bridges for high-speed trains
In: Meccanica, 54 (2019), 9, S. 1385-1402Springer, 2019Optimal design of tuned liquid column dampers for seismic response control of base-isolated structures
In: Acta Mechanica, 229 (2018), 2, S. 437-454Springer, 2018Optimal intensity measure based on spectral acceleration for P-delta vulnerable deteriorating frame structures in the collapse limit state
In: Bulletin of Earthquake Engineering, 15 (2017), 10, S. 4349-4373Springer, 2017- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Optimization of extruded aluminium profiles for battery tray protection in electrical cars
Innsbruck, February 10,2022 Parameter identification for a point-supported cross laminated timber slab based on experimental and numerical modal analysis
In: European Journal of Wood and Wood Products, 79 (2021), S. 317-333Springer, 2021Peak floor acceleration demand prediction based on response spectrum analysis of various sophistication
In: Acta Mechanica, 228 (2017), 4, S. 1249-1268Springer, 2017Simulation of the stick-slip motion of an oscillatory roller
In: Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics (PAMM), 19 (2019), 1 Artikel-ID e201900245, S. 1-2Wiley, 2019Static response of a slightly precurved layered beam with interlayer slip
In: Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics (PAMM), 20 (2021), 1 Artikel-ID e202000334, Seite 1-2Wiley, 2021- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
System identification of cross-laminated timber structures based on dynamic testing
Innsbruck, August 2022Untersuchungen zur Boden-Bauwerksinteraktion bei rahmenartigen Eisenbahnbrücken
Innsbruck, 19. August 2019Untersuchungen zur Erschütterungsprognose bei Anregung durch Straßenbahnverkehr
Innsbruck, 13. März 2020- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Variable mass loading effect on the long-term ambient response of a freeway bridge
In: Structure and Infrastructure Engineering, (2020), S. 1-15Taylor & Francis, 2020Vergleich der Methoden zur Berechnung der seismischen Tragwerksantwort eines Stahlbetonrahmens
Innsbruck, 6. April 2020Vertical peak floor accelerations of elastic moment-resisting steel frames
In: Bulletin of Earthquake Engineering, 17 (2019), 6, S. 3233-3254Springer, 2019