40 Titel
Effects of wakeful resting versus social media usage after learning on the retention of new memories
In: Applied Cognitive Psychology, 34 (2020), 2, S. 551-558Wiley, 2020Individual differences in working memory capacity moderate effects of post-learning activity on memory consolidation over the long term
In: Scientific Reports, 10 (2020), Artikel-ID 17976, S. 1-10London : Nature Publishing Group, 2020Post-encoding wakeful resting supports the Retention of new verbal memories in children aged 13-14 years
In: British Journal of Developmental Psychology, 37 (2019), 2, S. 199-210Wiley, 2019Effects of post-encoding wakeful rest and study time on long-term memory performance
In: Journal Of Cognitive Psychology, 30 (2018), 5-6, S. 558-569Taylor & Francis, 2018Brief period of post-encoding wakeful rest supports verbal memory retention in children aged 10-13 years
In: Current Psychology, (2019), S. 8 SeitenSpringer, 2019The effect of post-learning wakeful rest on the retention of second language learning material over the long term
In: Current Psychology, First online 2017 (2020), S. 1-8Springer, 2020Factors modulating the effects of waking rest on memory
In: Cognitive Processing, 21 (2020), 1, S. 149-153Springer, 2020Wakeful resting and listening to music contrast their effects on verbal long term memory in dependence on word concreteness
In: Cognitive research-principles and implications, 7 (2022), 1 Artikel-ID 80, Seite 1-14Springer, 2022Wakeful resting and memory retention: a study with healthy older and younger adults
In: Cognitive Processing, 20 (2019), 1, S. 125-131Springer, 2019- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Der Einfluss akuter Trainingseinheiten vor und nach der Encodierung auf die Gedächtnisleistung
systematische Übersichtsarbeit zur experimentellen ForschungInnsbruck, 06.09.2020The influence of cognitive abilities on process modeling quality
a quantitative analysisInnsbruck, December 2018We see the modern psychologist rather in the laboratory than in the study room - the alley experiments by Franz Hillebrand (1863-1926)
In: Psychologie des Alltagshandelns, Jahrgang 14 (2021), Heft 1 (2021), Seite 45-55Innsbruck : innsbruck university press, 2021- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Postlern-Wakeful Rest und Gedächtniserhalt
eine Untersuchung mit jüngeren und älteren ErwachsenenInnsbruck, 19.03.2018 Der Resting-Effekt bei jungen Erwachsenen
mögliche Auswirkungen der Arbeitsgedächtniskapazität auf die verbale Gedächtnisleistung nach einem TagInnsbruck, 04.05.2020- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich