17 Titel
Regional entrepreneurial ecosystems: how family firm embeddedness triggers ecosystem development
In: Review of managerial science, 16 (2022), Seite 15-44Springer, 2022Sport business in alpine tourism destinations
analysing factors of competitivenessInnsbruck, Oktober 2020- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Reputational consequences of signaling family business
an investigation across stakeholders, cultures, and contextsInnsbruck, March 6, 2023 Entrepreneurial behaviour, firm size and financial performance: the case of rural tourism family firms
In: Tourism Recreation Research, 43 (2018), 1, S. 2-14Taylor & Francis, 2018Tweaking the entrepreneurial orientation - performance relationship in family firms: the effect of control mechanisms and family-related goals
In: Review of Managerial Science, 12 (2018), 4, S. 855-883Springer, 2018The relevance of entrepreneurial orientation for family business performance
a study on entrepeneurial attitudes, performance goals and heterogeneity of family firms2015“Ischgl-Gate” - secondary crisis communication in tourism
a critical analysis of social media discourses about the Covid-19 super-spreader destination in TyrolInnsbruck, 3rd of September 2021- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Tourism meets agriculture
sustainable concepts of a regional destination developmentInnsbruck, 27.05.2020 - Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
The attractiveness of family firm employer brands
insights from the Tyrolean hospitality industryInnsbruck, April 2019 - Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
M&A and innovation
contextual perspectives on non-organic growth and adaptation strategiesInnsbruck, 13.07.2020 - Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Crowdinvesting
eine mögliche alternative Finanzierungsart für KMU im Tourismus?Innsbruck, Oktober 2017 Tourism organizations' responses to the COVID-19 pandemic: an investigation of the lockdown period
In: Current issues in tourism, 25 (2022), 2, Seite 247-260Taylor & Francis, 2022- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
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The influence of event and destination image on resident’s attitude and support towards sport events
a case study of the UCI World Championship Innsbruck-Tyrol 2018Innsbruck, May 2018 Hospitality entrepreneurs managing quality of life and business growth
In: Current Issues in Tourism, 22 (2019), 16, S. 2014-2033Taylor & Francis, 2019Organisational learning and sustainable tourism: the enabling role of digital transformation
In: Journal of knowledge management, 27 (2023), 11, Seite 82-100Emerald Publishing, 2023