2231 Titel
Climbing as an add-on treatment option for patients with severe anxiety disorders and PTSD: feasibility analysis and first results of a randomized controlled [...]
In: International journal of environmental research and public health, 19 (2022), 18 Artikel-ID, Seite 1-12MDPI AG, 2022Affective responses to both climbing and nordic walking exercise are associated with intermediate-term increases in physical activity in patients with [...]
In: Frontiers in psychiatry, 13 (2022), Artikel-ID 856730, Seite 1-12Frontiers, 2022Growth of zinc on clean and oxygen precovered Cu(110)
In: The journal of physical chemistry part C, 125 (2021), 13, Seite 7358-7367American Chemical Society, 2021Editorial: Systematische, historische und interdisziplinäre Zugänge zum Sozialen Modell von Behinderung
In: Zeitschrift für Disability Studies, Jahrgang (2022), Heft 1 (2022), Seite 1-5Innsbruck : innsbruck university press, 2022Editorial: Abseits und Jenseits des Sozialen Modells - Behinderung in der Pädagogik
In: Zeitschrift für Disability Studies, Jahrgang (2022), Heft 2 (2022), Seite 1-3Innsbruck : innsbruck university press, 2022Reaction force-based position sensing for magnetic levitation platform with exceptionally large hovering distance
In: Actuators, 13 (2024), 3, Artikel-ID 114, Seite 1-31MDPI, 2024Comparative analysis of force and eddy current position sensing approaches for a magnetic levitation platform with an exceptional hovering distance
In: Actuators, 13 (2024), 3, Artikel-ID 122, Seite 1-22MDPI AG, 2024(Cyber)Bullying in schools - when bullying stretches across cON/FFlating spaces
In: Childrens Geographies, 19 (2021), 2, S. 241-253Taylor & Francis, 2021University students' perception, evaluation, and spaces of distance learning during the COVID-19 pandemic in Austria: what can we learn for post-pandemic [...]
In: Sustainability, 13 (2021), 14 Artikel-ID 7595, Seite 1-25Basel : MDPI AG, 2021Zeit. Zur Temporalität von Kultur
43. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Empirische Kulturwissenschaft (DGEKW) sowie des Lehrstuhls für Vergleichende Kulturwissenschaft an der Universität Regensburg, Online-Tagung (Regensburg), 4.-7. April 2022In: Zeitschrift für Empirische Kulturwissenschaft, 119 (2023), 1, Seite 119-130Münster - New York - München - Berlin : Waxmann, 2023Successful oral delivery of poorly water-soluble drugs both depends on the intraluminal behavior of drugs and of appropriate advanced drug delivery sy [...]
In: European journal of pharmaceutical sciences, 137 (2019), Artikel-ID 104967, Seite 1-27Elsevier, 2019When less is more: HRM implementation, legitimacy, and decoupling
In: Human resource management journal, 32 (2022), 1, Seite 247-260Wiley, 2022Shear properties of Cross Laminated Timber (CLT) under in-plane load: test configuration and experimental study
In: INTER : International Network on Timber Engineering Research, Proceedings, Meeting 48, 24-27 August 2015, Šibenik, Croatia / Görlacher, Rainer, (2015), S. 181-201Karlsruhe : Timber Scientific Publishing, 2015Transdisziplinäre Grenzarbeit zwischen hochschulgebundener, schulischer und außerschulischer Bildung
ein konzeptioneller Beitrag am Fallbeispiel der islamischen Bildung in ÖsterreichIn: Grenzgänge und Grenzziehungen : transdisziplinäre Ansätze in der Lehrer*innenbildung, hrsg. v. Brocca, Nicola und Dittrich, Ann-Kathrin und Kolb, JonasInnsbruck : innsbruck university press, 2022Unternehmen Österreich? Wirkungsorientierung am Grat zwischen Technokratie und Demokratie
In: Momentum Quarterly: Zeitschrift für sozialen Fortschritt, Jahrgang 2 (2013), Heft 4 (2013), Seite 208-230, 23 SeitenInnsbruck : innsbruck university press, 2013Grain refinement mechanisms of alloying molybdenum with carbon manufactured by laser powder bed fusion
In: Materials & design, 215 (2022), Artikel-ID 110507, Seite 1-10Elsevier, 2022Trends, Debatten und Orte der Disability Studies im deutschsprachigen Raum seit 2014
In: Zeitschrift für Disability Studies, Jahrgang (2023), Heft 2 (2023), Seite 1-13, 13 SeitenInnsbruck : innsbruck university press, 2023Utopien und Dystopien - ein Disability Studies Blick nach vorn
EditorialIn: Zeitschrift für Disability Studies, Jahrgang 1 (2021), Heft 1 (2021), Seite 1-6Innsbruck : innsbruck university press, 2021Einleitung
Grenzziehungen und Grenzgänge in der Lehrer*innenbildung: einführende VorüberlegungenIn: Grenzgänge und Grenzziehungen : transdisziplinäre Ansätze in der Lehrer*innenbildung, hrsg. v. Brocca, Nicola und Dittrich, Ann-Kathrin und Kolb, JonasInnsbruck : innsbruck university press, 2022