28 Titel
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Multilingual/metalinguistic awareness in school contexts within a dynamic systems and complexity theory perspective
the effects of training on multiple language use and multilingual awarenessInnsbruck, Oktober 2017 Methods in bi- and multilingualism research
In: AILA Review, 27 (2014), 1, S. 56-79Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2014- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
The role of English in a whole-language curriculum
Innsbruck, April 2018Testing vocabulary competence in young multilinguals
interplay of primary and secondary caregiver's language skills and PPVT-4 / EVT-2 performancesInnsbruck, November 2021- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Foreign language attrition
a study of Italian language attrition in Austrian Students and implications for teachersInnsbruck, Oktober 2017 The Role of Metalinguistic Awareness in the Attrition Process of the 3rd and 4th Learned Foreign Language
A comparative anlaysis of the LAILA and LAILA-BICS research 2012Innsbruck, 2020The role of metalinguistic awareness in the attrition processes of the 1st, 2nd, 3rd and 4th learned foreign language
a comparative analysis of the LAILA and LAILA-BICS research in 2012Innsbruck, Juni, 2021- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
"Draw a flower that does not exist."
Investigating cognitive flexibility in multilingual Ladin kindergartensInnsbruck, Mai 2019 Language maintenance and language shift in immigrants in an educational context
a case study of Filipino immigrants in Vorarlberg, AustriaInnsbruck, Dezember 2018- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Nothing down about Gianna
learning English as a third language in a bilingual child with Down Syndrome : a case studyInnsbruck, März 2022 Early English learning in multilingual contexts
Innsbruck, März 2020- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Transfer of content in the CLIL biology classroom from the language of instruction (German) to the regular language of the school (Italian)
a case study at an Italian primary schoolInnsbruck, Mai 2019 The birth lottery
age differences within the English classroom and their influence on the English grades of studentsInnsbruck, Oktober 2021- Das Werk ist online nicht zugreifbar
Das Dokument ist frei verfügbar Ab dem 12.2.2027Was ist das? Che cos’è? Cie ie pa chësc?
Word-Definition Skills in Multilingual Primary-School Children in South TyrolInnsbruck, 2024 What polyglots can teach us
language maintenance in multilinguals from a dynamic model of multilingualism perspectiveInnsbruck, 13. Juli 2020- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Code-switching in bilingual children
switching between standard language and dialect in South TyrolInnsbruck, März 2019