44 Neuzugänge
vom 12.2.2024
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Design Thinking trifft Bildung für nachhaltige Entwicklung
Innsbruck, 2023
vom 30.10.2023
Young people's pre-conceptions of the interactions between climate change and soils - looking at a physical geography topic from a climate change education [...]
In: Journal of geography, 121 (2022), 2, Seite 51-66Taylor & Francis, 2022
vom 4.7.2023
Hochwasser im Ahrtal 2021
Schulbuchanalyse im Hinblick auf die Veränderung von NaturgefahrenInnsbruck, 2023
vom 27.3.2023
Proglacial areas in a warming world
high temporal and spatial investigations of paraglacial adjustment processes : case studies from high mountain regions of the European alpsInnsbruck, 01.09.2022
vom 27.1.2023
Can education save money, energy, and the climate? - assessing the potential impacts of climate change education on energy literacy and energy consumption [...]
In: Energies, 15 (2022), 3, Seite 1-18MDPI AG, 2022
vom 16.11.2022
Modelling of extreme avalanches in Northern Iceland : example cases and hazard zone planning
= Modellierung von extremen Lawinenereignissen in Nordisland : Fallbeispiele und GefahrenzonenplanungInnsbruck, August 2022
vom 29.8.2022
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Hochschullehre für das 21. Jahrhundert
Wissen und Kompetenzen für ein Studium 21Innsbruck, August 2022
vom 6.4.2022
Climate adaptation education to prepare adolescents for high-end climate change
Innsbruck ; Alkoven, 9th September 2021
vom 11.2.2022
From transdisciplinary research to transdisciplinary education - the role of schools in contributing to community well-being and sustainable developme [...]
In: Sustainability, 13 (2021), 1 Artikel-ID 306, Seite 1-13Basel : MDPI AG, 2021
vom 10.11.2021
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Raus aus dem Elfenbeinturm!
Studierende als Partner:innen und Gestalter:innen für eine (Selbst-) Transformation von Wissenschaft und Gesellschaft auf dem Weg zu einer nachhaltigen ZukunftInnsbruck, August 2021
vom 3.11.2020
Wintersport und Lawinenrisiko
Untersuchungen zur Risikowahrnehmung und -kommunikation im ÖtztalInnsbruck, September 2020
vom 29.10.2020
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
AustrIndia for quality of life
eine interkulturelle Bildungs-Forschungs-Kooperation für nachhaltige Entwicklung : Jugendliche aus Österreich und Indien forschen gemeinsam zum Thema LebensqualitätInnsbruck, 20.09.2019
vom 24.8.2020
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Remote sensing of rock-ice environments in high mountain areas
Innsbruck, June 2020
vom 13.8.2020
Strengthening their climate change literacy: a case study addressing the weaknesses in young people’s climate change awareness
In: Applied Environmental Education and Communication, (2020), S. 1-14Taylor & Francis, 2020
vom 11.8.2020
How many young generations are there? - a typology of teenagers' climate change awareness in Germany and Austria
In: Journal of Environmental Education, 50 (2019), 3, S. 172-182Taylor & Francis, 2019
vom 25.2.2020
Flood risk modelling
development and comparison of two approaches for heterogeneous flood event generation in alpine catchmentsInnsbruck, October 2019
vom 7.10.2019
- Das Werk ist online nicht zugreifbar
vom 10.9.2019
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Changes in the mountain cryosphere
detection and quantification of process dynamics by remote sensing and in-situ measurementsInnsbruck, April 2018
vom 29.7.2019
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Climate change education of young people to meet the Climate Change Challenges
conditions, implementation, evaluationInnsbruck, January 2019
vom 3.6.2019
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Third Mission possible?
Integrating scientific knowledge into socio-ecological transformation processes in order to meet global sustainability challengesInnsbruck, February 2019