93 Neuzugänge
vom 1.8.2022
Corporate social responsibility in tourism SMEs
an exploratory study of family-owned hotelsInnsbruck, 26.05.2022Reaching a tipping point? Contactless payment in gastronomy
how does contactless payment (card and mobile payment) influence restaurant tipping?Innsbruck, 31.05.2022- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Destination authenticity
a content analysis of destination websites in south tyrolInnsbruck, May 2022 - Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Environmentally sustainable hotel practices
<<a>> case study on certified green star hotels in El GounaInnsbruck, 31.05.2022 - Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
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From strategies for sustainable tourism to the implementation of responsible tourism practices
exploring the role of destination management organizationsInnsbruck, June 2022
vom 2.6.2022
Media discourses about a superspreader destination:How mismanagement of Covid-19 triggers debatesabout sustainability and geopolitics
In: Annals of tourism research, 91 (2021), Artikel-ID 103278, Seite 1-15Elsevier, 2021
vom 23.3.2022
'We did everything we could': how employees' made sense of COVID-19 in the tourism and hospitality industry
In: Current issues in tourism, (2021), Seite 1-17Taylor & Francis, 2021
vom 22.3.2022
Tourism organizations' responses to the COVID-19 pandemic: an investigation of the lockdown period
In: Current issues in tourism, 25 (2022), 2, Seite 247-260Taylor & Francis, 2022
vom 18.3.2022
Designing job ads to stimulate the decision to apply: a discrete choice experiment with business students
In: International journal of human resource management, (2021), Seite 1-38Taylor & Francis, 2021
vom 23.2.2022
Radicalization and attenuation in the construction of tourism employment images: a multi-level frame analysis
In: International journal of contemporary hospitality management, 34 (2022), 2, Seite 457-481Emerald Publishing, 2022
vom 15.2.2022
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vom 20.12.2021
- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Tourismus und Landwirtschaft
diversifizierungspotential landwirtschaftlicher BetriebeIgls, Oktober 2021
vom 17.12.2021
Adaptation strategies of destinations in response to the COVID-19 pandemic: case studies demonstrating the need to change
In: Tourism Post Covid-19: Coping, Negotiating, Leading Change / Callot, Philippe, (2021), Seite 133-146Vienna : Tourist Research Center Association, 2021
vom 16.12.2021
Sports events, as leverage for tourism destinations development
Innsbruck, October 2021
vom 22.11.2021
What effects does a global crisis have on businesses' CSR, especially on sustainability goals and actions?
investigating the change of sustainability operations within Austrian SMEs with the example of Covid-19Innsbruck, October 8th 2021
vom 19.11.2021
“Ischgl-Gate” - secondary crisis communication in tourism
a critical analysis of social media discourses about the Covid-19 super-spreader destination in TyrolInnsbruck, 3rd of September 2021- Das Dokument ist auf Wunsch des Urhebers/der Urheberin online nicht zugänglich
Media discourses about Austrian and Swiss glacier ski areas in the post war decades
Innsbruck, 09.08.2021
vom 19.7.2021
vom 12.7.2021
The relevance of traditional languages for the tourism experience
Innsbruck, May 2021