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Titelaufnahme

Titel
Brands as mediators of lifestyles : the case of the Lululemon brand assemblage / submitted by Selina Wiedmann
VerfasserWiedmann, Selina
Betreuer / BetreuerinnenHemetsberger, Andrea
ErschienenInnsbruck, Mai 2018
UmfangIV, 64, (VI-) XXXVI Blätter : Illustrationen
HochschulschriftUniversität Innsbruck, Masterarbeit, 2018
Datum der AbgabeMai 2018
SpracheEnglisch
DokumenttypMasterarbeit
Schlagwörterlululemon athletica
Schlagwörter (DE)Assemblage Theorie
Schlagwörter (EN)Assemblage Theory / Brands as Processes / Case Study Lululemon
Schlagwörter (GND)Marke / Lebensstil / Assemblage
URNurn:nbn:at:at-ubi:1-21549 Persistent Identifier (URN)
Zugriffsbeschränkung
 Das Werk ist frei verfügbar
Dateien
Brands as mediators of lifestyles [1.07 mb]Attachements Master Thesis Wiedmann [97.41 kb]
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Klassifikation
Zusammenfassung (Englisch)

Brands are constantly changing due to public discourse online and offline. Using netnographic data from the brand Lululemon and conceptualising brands as processes and assemblages of interacting components, this master thesis investigates how brands and other elements of a brand assemblage mediate among stakeholders and culture. This work suggests that the processes cultural tagging, cultural portraying and field language facilitate social mediation between a brand and a cultural field.

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