Bibliographic Metadata

Title
Ethische und moralische Aspekte der Begabtenförderung unter besonderer Bezugnahme auf das berufsbildende Vollzeitschulwesen / Mag. Eva Adelsberger-Höss
Additional Titles
Ethical and moral aspects of the promotion of gifted students with special emphasis on full-time vocational school systems
AuthorAdelsberger-Höss, Eva
Thesis advisorOstendorf, Annette ; Pfahl, Dora Lisa
PublishedInnsbruck, Oktober 2017
Description258 Blätter : Illustrationen
Institutional NoteUniversität Innsbruck, Dissertation, 2017
Date of SubmissionOctober 2017
LanguageGerman
Document typeDissertation (PhD)
Keywords (DE)Begabtenförderung / Begabung / Begabungsförderung / Inklusion / inklusive Pädagogik / Wirtschaftspädagogik / Berufsbildung / berufsbildendes Vollzeitschulwesen / Handelsakademie / Ethik / Moral / Lehrkräfte / kaufmännische Schulen / Professionsmoral / Egalitarismus / Perfektionismus / Meritokratie / Care / Care-Ethik / Modell nach Oser / berufliche Bildung / Gagné / Aktiotop / Aktiotop-Modell / moralische Abwägungsvorgänge / Egalisierung
Keywords (EN)Gifted Students / Giftedness / Promotion of the gifted / Inclusion / Business education / Vocational education / Full-time vocational school-Systems / Busines college / Ethics / Morals / Teachers / Professional ethics / Egalitarianism / Perfectionism / Meritocracy / Care / Care-ethics / Oser / Vocational education / Gagné / Actiotope Model of Giftedness / Moral reasoning
Keywords (GND)Begabtenförderung / Berufsbildende Schule / Vollzeitschule / Inklusive Pädagogik / Ressourcenallokation / Ethik / Moral
Restriction-Information
 The work may not be accessed online
Links
Reference
Classification