Go to page
 

Bibliographic Metadata

Title
Einführende Begleitung von Junglehrer/innen zur Professionalisierung im Schuldienst an BHS / von Mag. Bertold Reimeir
Additional Titles
Introductive attendance of novice teachers to act professionally in school teaching at higher vocational schools
AuthorReimeir, Bertold
Thesis advisorOstendorf, Annette
PublishedInnsbruck : 2016, 2016 ; 2016
Description276 Blätter : 1 CD-R ; Illustrationen
Institutional NoteUniversität Innsbruck, Masterarbeit, 2016
Date of SubmissionDecember 2016
LanguageGerman
Document typeMaster Thesis
Keywords (DE)Junglehrende / einführende Begleitprogramme / berufsbildende höhere Schule / Induktionsphase
Keywords (EN)novice teachers / introductory attendance programs / higher vocational school / novice teachers - introductory attendance programs - higher vocational school
Keywords (GND)Berufsbildende höhere Schule / Lehrer / Berufsanfänger / Berufseinführung / Professionalisierung
URNurn:nbn:at:at-ubi:1-5816 Persistent Identifier (URN)
Restriction-Information
 The work is publicly available
Files
Einführende Begleitung von Junglehrer/innen zur Professionalisierung im Schuldienst an BHS [5.57 mb]
Links
Reference
Classification
Abstract (German)

Qualitative empirische Sozialforschung mit den Forschungsfragen:

Was sind die für Junglehrende an BHS relevanten Professionalisierungsdimensionen? Welche Schlussfolgerungen für künftige einführende Begleitprogramme sind daraus ableitbar?

Abstract (English)

Qualitative empirical social research with the research questions:

What are the relevant dimensions to act professionally for novice teachers at higher vocational schools? Which conclusions can be derived therefrom for future introductory attendance programs?

Stats
The PDF-Document has been downloaded 74 times.