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Titelaufnahme

Titel
Magic, language and darkness as Booker's Three Stages of the Indian exotic : exoticism and re-orientalism in Midnight's children, The god of small things, and The white tiger / Sarah Agath
VerfasserAgath, Sarah
Begutachter / BegutachterinBaumbach, Sibylle
Betreuer / BetreuerinBaumbach, Sibylle
ErschienenInnsbruck 26.09.2016
Umfang92 Blätter
HochschulschriftUniversität Innsbruck, Univ., Masterarbeit, 2016
Datum der AbgabeSeptember 2016
SpracheEnglisch
DokumenttypMasterarbeit
Schlagwörter (DE)Postkolonialismus / Postmodernismus / Booker Preis / Orientalismus / Mitternachtskinder / Der Gott der kleinen Dinge / Der weiße Tiger / Re-Orientalismus / Anglo-indische Literatur / Exotizismus / Man Booker
Schlagwörter (EN)postcolonialism / postmodernism / booker prize / orientalism / re-orientalism / anglo-indian writing / Indian writing in english / exoticism / midnight's children / the god of small things / the white tiger / Man Booker
URNurn:nbn:at:at-ubi:1-4925 Persistent Identifier (URN)
Zugriffsbeschränkung
 Das Werk ist frei verfügbar
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Magic, language and darkness as Booker's Three Stages of the Indian exotic [1.45 mb]
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Klassifikation
Zusammenfassung (Deutsch)

Diese Masterarbeit untersucht die Beziehung zwischen dem Man Booker Preis und anglo-indischer Literatur. Drei Booker Gewinner, Rushdies Mitternachtskinder, Roys Der Gott der Kleinen Dinge, und Adigas Der Weiße Tiger werden hinsichtlich Exotizismus und Re-Orientalismus analysiert. Es wird festgestellt, dass sich die Verwirklichung des Exotizismus und Re-Orientalismus der Booker-verliehenen Romane von Magie (Rushdie), über Sprache (Roy), bis hin zu Dunkelheit (Adiga) entwickelt hat.

Zusammenfassung (Englisch)

This master thesis examines the relationship between the Man Booker Prize and Indian Writing in English. Three Booker-winning novels, Rushdie's Midnight's Children, Roy's The God of Small Things, and Adiga's The White Tiger are examined in regard to exoticism and re-Orientalism. It will be found that the way exoticism and re-Orientalism are portrayed in these three Booker-prized novels varies - a development from magic (Rushdie), over language (Roy), to darkness (Adiga) as representation of exoticism has taken place.