Go to page
 

Bibliographic Metadata

Title
Die Bedeutung von Kinderbildern innerhalb der Psychoanalyse mit Kindern : eine qualitative Untersuchung des theoriegeleiteten Vorgehens in Hinblick auf die Interpretation von freien Kinderbildern / eingereicht von Rammer Marie-Theres
Additional Titles
The importance of childrens drawings in the context of Psychoanalysis with children
AuthorRammer, Marie-Theres
Thesis advisorGiacomuzzi, Salvatore ; Kahrmann, Klaus-Ove
Published2014
Description151 Bl. : Ill., graph. Darst.
Institutional NoteInnsbruck, Univ., Dipl.-Arb., 2014
LanguageGerman
Document typeThesis (Diplom)
Keywords (DE)Kindertherapie / Bildinterpretation / Psychoanalyse
Keywords (EN)Therapy with children / Interpretation of drawings / Psychoanalysis / Therapy with children - Interpretation of drawings - Psychoanalysis
Keywords (GND)Kinderanalyse / Kinderzeichnung
URNurn:nbn:at:at-ubi:1-124 Persistent Identifier (URN)
Restriction-Information
 The work is publicly available
Files
Die Bedeutung von Kinderbildern innerhalb der Psychoanalyse mit Kindern [2.05 mb]
Links
Reference
Classification
Abstract (German)

Diese Diplomarbeit beleuchtet die Bedeutung von Kinderbildern innerhalb der Kinderpsychoanalyse. Besondere Beachtung findet der Umgang von Kinderpsychoanalytikern/innen in Hinblick auf die Interpretationskrietieren freier Kinderbildern. In Experten/inneninterviews wird eine Gegenüberstellung von Theorie und Praxis versucht. Ein Einblick in therapeutische Entscheidungsprozesse und Eindrücke sowie Erfahrungen wird gewährt.

Abstract (English)

This diploma project is about the importance of childrens drawings in psychoanalysis with children. Experiences, impressions and thoughts of childs therapists in respect of criterions for the interpretation of childrens drawings are in the foreground. This diploma projekt is also about the comparison bewtween theory and practise. An insight of therapists decision processes and their praxis experiences shall be granted.

Stats
The PDF-Document has been downloaded 250 times.